Het verblijf op Kreta - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Theseus - WaarBenJij.nu Het verblijf op Kreta - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Theseus - WaarBenJij.nu

Het verblijf op Kreta

Door: Giep

Blijf op de hoogte en volg Theseus

05 Februari 2013 | Griekenland, Athene

Ben ik weer ik heb echt een heel mooi meisje ontmoet ze is de dochter van de koning van Kreta en ze heet Ariadne. Ze vindt mij ook leuk dus dat kan nog wel eens wat worden. Ze had me een bol wol gegeven die ik moet gedruiken bij het verslaan van de Minotaurus die in een doolhof leeft. De volgende dag ga ik naar het doolhof nu wordt het toch wel een beetje spannend want ik heb horen zegen dat dat beest echt heel gevaarlijk is. Nou daar staan we dan voor de deur van het doolhof. Ariadne kijkt me voor het laatst aan en dan gaat de deur op. Ik hoor een vreselijke gil. Er gaat een rilling door mijn lijf. Ik weet niet of ik er goed aan heb gedaan naar Kreta te gaan. Nu kan ik er weinig meer aan veranderen. Ik loop door de gangen en trappen alleen maar naar beneden dat heeft Ariadne me verteld. ineens zie ik een flits voorbijkomen en weer die gil. Ik schrik me kapot. Dan staat het beest voor me het heeft een mensenlijf en een stieren kop heheh angstaanjagend. Ik schat mijn positie en die van het beest in en bedek dat ik er niet zo goed voor sta. Het gevecht begint ik kan de stoten van het best maar net ontwijken. Hij slaat het zwaard uit mijn handen en ik denk het is over. Hij doet een uithaal maar door een vreemde reflex ontwijk ik op het nippertje en zijn hoorns blijven in de muur steken. Ik pak snel mijn zwaard en steek hem van achter in zijn rug hij gilt nog een keer en sterft. Ik roep de kinderen en pak de wol om naar de uitgang te gaan daar staat Ariadne al klaar. Ik pak de stierenkop in het zeil. Zo varen we weg van Kreta.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Griekenland, Athene

Theseus

dit is het dagboek over mijn reis naar kreta en terug

Actief sinds 03 Feb. 2013
Verslag gelezen: 238
Totaal aantal bezoekers 4946

Voorgaande reizen:

05 Februari 2013 - 05 Februari 2013

De reis naar Kreta

05 Februari 2013 - 05 Februari 2013

Verblijf op Kreta

05 Februari 2013 - 05 Februari 2013

De reis naar Athene

06 Januari 2013 - 06 Januari 2013

De thuiskomst in athene

04 Januari 2013 - 04 Januari 2013

Het verblijf op Naxos

01 Januari 2013 - 01 Januari 2013

Het vertrek uit Athene

Landen bezocht: